Wednesday, April 7, 2010

Koleksi aku


Haa..ni kira penulisan yang pertama ni. so aku nak share la dengan korang pasal hobi aku atau kegilaan aku ni. satu hari tak buat boleh pening ni.

so kita start dengan perkenalan dengan gear-gear aku la kan. ni la pic dia. kita mula dari yang paling kiri dulu: First Act guitar (made in Korea) yang aku bagi nama Raiders. Kebanyakan aku main untuk lagu rock/ ballad. Tapi sekarang jarang dah main Raiders ni. Second left: Fender Strat 3 tone sunburst (made in USA) dengan 70s headstock, nama gitar ni Febia. Sebab apa nama Febia, ada la makna di sebaliknya tu hehe. Febia ni banyak aku main untuk semua jenis lagu termasuk metal, tapi paling berkuasa untuk genre music blues/jazz/rock. Sebelah Febia tu ialah Ibanez RG 32o FMTL (made in Korea) yang pick up nya sudah di upgrade ke Seymour Duncan JB (bridge) dan Seymour Duncan Jazz (neck). Sebelah Ibanez tu pula ialah, tak lain tak bukan "my favret gear" Jackson Warrior (made in Japan), dengan nama samarannya Dimebag (mengingati hero aku Dimebage Darrell dari band Pantera). Dimebag ini dilengkapi dengan pickup Duncan Designed (humbucker) dari kilang. kalau tengok rupa pickup ni memang sebiji macam Seymour Duncan Invader. Dan akhir sekali, Fender Avalon acoustic (made in Korea). Bunyi masih steady lagi walaupun dah berusia 20 tahun. Gitar ini memang sesuai untuk main chording. Sweet bunyi dia. Gitar ni dah tak diproduce oleh Fender lagi la setahu aku.

Itu sajalah yang aku nak share kali ini. Lepas ni, insyaallah aku akan review satu persatu tentang gear-gear kesayangan aku ni dalam blog yang akan datang.

3 comments:

  1. uiks aku ndak tau plak ada blog ni ekekekekeke

    ReplyDelete
  2. geng, jgn buat entri utk semua gitar skaligus, nnti xda idea utk entri lain... buat satu persatu, baru boleh fokus

    ReplyDelete
  3. iya..yang d sini ni cuma brief explaination jak..nanti aku bikin yg detail satu persatu..

    ReplyDelete